HTML

sárkánymese

A testvérem skizofréniával küzd - és vele együtt az egész család...

Friss topikok

skizofrénia a családomban

2007.02.18. 22:35 sarkanymese

Ő és én

gyűlöl és istenít engem egyszerre.

gyűlöl, mert azt látja, hogy nekem mindig minden sokkal egyszerűbben sikerül, és sokkal jobb eredménnyel, mint neki.
igaz ez tanulásra, pasikra, sportra, barátok találására, szinte mindenre.
belafáradt már abba, hogy neki mindenért tízszer annyit kell küzdenie, mint nekem.
világéletemben kitűnő voltam, mindig sündörögtek pasik körülöttem, vékonyabb voltam, és mindigis sokkal több barátom volt.

neki küzdelem volt egy ötöst kapni, nekem természetes.

és ezek miatt szép lassan kialakult benne egy jó erős kisebbségi komplexus velem szemben.

ami ellen én sok mindent próbáltam tenni, sajnos kevés sikerrel.
eltitkoltam az új pasikat, az elsőre letett nyelvvizsgát, a nagyon magas fizetést.
mindent, ami ronthatta volna a kettőnk kapcsolatát.

de lehetetlen volt az olyan hatásokat semlegesítenem, mint például amikor az egykori biológiatanárunk - akit, ha most meglátnék valahol, így felnőtt fejjel szó szerint ízekre tudnék tépni - azt mondta neki feleléskor, az egész osztály előtt, ahol Ő egyébként sem érezte valami jól magát, hogy: "Jaj Istenem, miért is nem tudsz Te olyan okos lenni, mint a nővéred!" - és a helyére küldte egy egyessel...

nem tudom, én mit tennék, ha folyamatosan valaki mással hasonlítgatnának össze, ráadásul valaki olyannal, akivel muszáj egy fedél alatt élnem, de nagy eséllyel nem fogom tudni soha teljesíteni azt, amit ő, mert egyszerűen én nem arra születtem, de ez a világ csak jó jegyekben, mérhető százalékokban és eredményekben gondolkodik, amiben hiába igyekszik, nem ér engem utol.

van, akit inspirál egy ilyen helyzet, őt tönkretette.
szép lassan elfogyasztotta minden önbizalmát.

közben viszont kétségbeesetten próbál még mindig engem "utánozni", azt hiszi, az majd mindenre megoldás lesz.
például ha elvégzi ugyanazokat az iskolákat mint én.
mindig az az érdekes, amit én csinálok.

önmagát szinte csak és kizárólag az én árnyékomként határozza meg.

nem képes elhinni, hogy ő egy független, értékes, szeretetreméltó lény.

na igen, azt hiszem, a kettőnk általa megélt viszonya minden szörnyűség kiindulási alapja...
és nekem ez nagyon fáj.
nagyon.
nagyon.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sarkanymese.blog.hu/api/trackback/id/tr437789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása