HTML

sárkánymese

A testvérem skizofréniával küzd - és vele együtt az egész család...

Friss topikok

skizofrénia a családomban

2010.02.20. 14:09 sarkanymese

"betegek" a neten

A linkek között már évek óta szerepel, de most írok is egy kicsit a Búráról. A kezdetek kezdetén bukkantam rá, elsősorban pszichiátriai betegek és családtagjaik beszélgetős fóruma.

Amióta én követem a működését, sokszor érték már támadások, mondván semmi másra nem jó, mint a közös kesergésre, és önsajnálatra, de én ezzel nagyon nem értek egyet.

Nekem sokszor igenis nagyon hasznos volt. Ha felmerült 1-1 kérdés bennem, amivel kapcsolatban nagyon érdekelt volna más betegek véleménye, tapasztalata (pl. egy-egy gyógyszerrel vagy terápiával, vagy kórházzal kapcsolatban), csak felmentem, megkérdeztem, és mindig voltak többen, akik válaszoltak, arról nem is beszélve, hogy sokszor több száz oldalnyi korábbi hozzászólást is elolvashattam 1-1 adott témában. És ez nem csak azért jó, mert információkhoz jut az ember, hanem azért is, mert nem érzi magát olyan rettenetesen egyedül a problémáival. Rájön, hogy egy csomóan mások is ugyanezeket a harcokat küzdik végig, és már önmagában ez erőt tud adni a folytatáshoz.

Ha az ember évekig olvasgat egy ilyen fórumot, sok hozzászóló szinte "online baráttá" válik, és ez azoknak az embereknek, akiknek a való világban sok esetben oly szörnyen nehéz barátokat szereznie, szerintem baromi fontos. Hányszor, de hányszor éltem már én is végig a Búrán, hogy valaki feladni látszott a harcát, leírta, hogy öngyilkos akar lenni, és a többiek egy emberként próbálták felrázni, lebeszélni, megmenteni egy rossz döntéstől...

Saca, Roboman, Harmony, és a többiek igenis közösséget alkotnak, segíteni, támogatni próbálják egymást, és szerintem ennek óriási értéke van, és nem értem azokat, akik ezt vitatják...

 

 

 

 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sarkanymese.blog.hu/api/trackback/id/tr51775820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fényeske 2010.02.22. 21:03:49

Te nem is fogod soha megérteni, mert lelked van és a rosszindulat is annyira idegen tőled. A bura a maga nemében nagyon jó, és igenis van netten átjövő együttérzés, van barátság és vannak érzelmek. Más mínőségű mint a való világban van amiben jobb és van amiben rosszabb. Jobb mert az emberek, betegek bátrabbak, nyíltabbak, öszíntébbek, rosszabb, mert ott a hiányérzet amit az arc az érintés adhat még egy barátságban is. Mégis összeségében nagyon fontos egy ilyen csatorna hisz segithet, reményt adhat és hitet.

Miss Havisham 2010.02.23. 16:01:58

szerencsére egyre jobb mostanában a skizo topik,még ha a Bura nem is a fénykorát éli.

roboman78 · https://www.vilaggep.hu 2010.02.25. 07:51:16

mind a két skizo topik jó, kár, hogy az egyik szünetel (az F200.xx-Skizofréniára gondolok). Sárkánymese, kösz, hogy megemlékezel rólam is, így úgy érzem, én is benne vagyok a mesében :)

fényeske 2010.02.27. 08:00:00

Tudtok segíteni?,hogy lehet a burára regisztrálni, nem találok sehol ráutaló dolgot, és sokszor beírnák de anélkül nem lehet(((

sarkanymese 2010.02.28. 10:21:25

Kedves Fenyeske! A Buran szunetel a rendes regisztracio, de ugy tudsz regisztralni, ha irsz az eszter.babarczy kukac gmail.com e-mailre, hogy regisztralni szeretnel. O hozta letre ezt a forumot. A fooldalon amugy ez le van irva.

Apróbojtorján 2010.06.10. 15:38:38

Szia!
Egy nagyon egyszerű és jól működő módszerre szeretném felhívni a figyelmed, ha a testvéreden nem is (bár ki tudja?), de nehéz időszakokban magatokon segíthettek vele:www.emotionalfreedom.net

eftmagyar.ning.com/

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

www.youtube.com/watch?v=OdZjnJyx77I&feature=related

Erika
süti beállítások módosítása