HTML

sárkánymese

A testvérem skizofréniával küzd - és vele együtt az egész család...

Friss topikok

skizofrénia a családomban

2009.07.06. 22:45 sarkanymese

dr. Csernus a skizofréniáról

Címkék: skizofrénia dr. csernus pszichiáterek videoklinika

Most találtam ezt a videót, melyben dr. Csernus beszél pár percben összefoglalóan a skizofréniáról, és legfőképp a skizofrén ember életkilátásairól.

Méghozzá pozitívan, úgyhogy nézzétek meg bátran.

http://www.videoklinika.hu/video/csernus_skizofrenia_kezeles

2 fő kommentem van hozzá:

1. Rögtön a legelején elmondja, hogy a pszichiáter, mint dolgozó ember, ugyanúgy vágyik a munkája sikerére, mint bárki más. És hogy egy skizofrén beteggel kapcsolatban e téren nem várhat túl sok jót, mert baromi kemény diók, rengeteg idő és türelem kell hozzá. Ez egészen biztosan így is van, ugye saját tapasztalatból tudom, hogy a világ összes türelme is kevésnek tűnik néha :)  Viszont azt is el kell mondanom, hogy sajnos nem 1, és nem 2 olyan pszichiáterrel találkoztunk már, aki közölte, hogy esze ágában sincs skizofrénnel foglalkozni, mert "macerás", mert "nincs rá ideje", mert "félek velük egy szobában maradni" (!!!), stb. Persze ki vagyok én, hogy ezen kiakadjak, de sajnos nekünk eszméletlen sok nehézséget okozott, hogy mikor végre találtunk ajánlás alapján jó dokit, az a diagnózis hallatán abszolút elzárkózott, mondván, ő szépen megél a "boldogtalan háziasszonyokból" és "pánikbeteg üzletemberekből", és a világon semmi kedve egy skizofrénnel szenvedni.

(...)

2. A másik, amit említett, és felkaptam rá a fejem az ún. "kettős könyvelés", amit én is abszolút ismerek tapasztalatból, de nem tudtam eddig, hogy a dokik ezen a néven hívják. Azt hittem, ezt csak az én hugim csinálja, erre kiderül, hogy tök általános, és külön neve is van a jelenségnek. Jó tudni.

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sarkanymese.blog.hu/api/trackback/id/tr811230931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Memorials 2011.03.10. 22:09:43

Ó,a kettős könyvelés...! Apu mestere volt... Mindenkit át tudott verni, de engem soha életemben! Annyira de annyira ismertem minden rezdülését. Nagy orvosok simán bedőltek neki. Még a Orsz. Pszichiátriai Intézetben is.. Az igazságügyi elmeszakértők is :O Durva. Bár szerintem inkább azért lehetséges, mert nagyon lazán veszik a 'dolgukat', abszolút minimális figyelmet kapnak a betegek. Kb nagy ívben tesznek rá, hogy hogy vannak épp... :-/
süti beállítások módosítása